السبت، 11 سبتمبر 2010

حوادث المعامل فى كليات الصيدله \\ شئ يضحك و فى نفس الوقت خطييييير

الدنيا وردى وردى فى المعمل


طبعا فى معامل صيدله كلنا بيحصل معانا مواقف طريفه

بس فى كومنتات ليا على المواقف

يعنى مثلا اول مبخش المعمل لازم البس البالطو الابيض

بس فى ناس لاخر يوم فى السنه بينهم و بين البالطو الابيض طار ولو جابوه استحاله يلبسوه

و غالبا الصبيان هم الى بيعملو كده اتفرج بقى على الجلفز الى اوول مالدكتور يخلص شرح

تلاقى كل الصبياان واقفين طابور للمعيد عايزين ينزلوا يشتروا جلفز الله اعلم ايه غيتهم فى الموضوع ده بيحسسونى انهم رايحين الملاهى

تعالوا بقى اتفرجوا على حوداث المعمل تبقى واقف فى امان الله تبص تلاقى حاجه فرقعت فى وشك و يا تتلحق يا متتلحقش و غالبا مناظر بتوع صيدله بعد المعامل يرثى لها تلاقى الصبيان خارجين حالتهم تصعب ع الكافر عارقانين و ارفانين و منكوشين وشعرهم واقف و اذا ربنا كان بيحبه تلاقى وشه مهبب فحمه

اما البنات تلاقى البنت يا عينى الميكب ساح بقى شبه الايس كريم و الطرحه مفكوكه و الهدوم غير صالحه للبس مره اخرى ( بس على مين برضو بتتلبس )

المهم مره كنت واقفه فى امان الله فى سكشن كوجنزى و ع الى حصل و متسالنيش على حصل

كنت بسخن البودر بتاعى على الفليم و موجهه فوهه الانبوبه للولد الى جنبى ( بس و الله ماقصد ) و غليت الانبوبه 8 مرات

فى المره التاسعه بووووووووووووووووووم

الانبوبه فرقعت فى وش الولد الى جنبى ده فى امتحان الفاينال

الولد اعد يقول اه عينى عينى انا قولت يا نهار اسود رحت فى داهيه

المعيد جه يشوف الولد جراله ايه امت مستخبيه ورا المعيد اعد يقول مين الى كان جنبك و انا ورقة امتحانى فى ايدى وواقفه ورا المعيد مستخبيه الحمد لله انا كنت بسخن البودر 3 مره و انا كنت عرفت العينه بس بتاكد الت بالاها تاكيد و اسلم الورقه و اخلع قبل ماتنفض سلمت الورقه للمعيد التانى و اخدت ديلى فى سنانى و قولت يا فكيك

بس رجعت فى اخر السكشن اطمن على الحاج المريض بصلى بصه اجاركم الله اكنوا عايز يقتلنى قلت امشى باحترامى احسن هو ليه حق الصراحه بس خلاص بقى المسامح كريم بس هو كان وليد مش كريم

كويس ان الدكتور موصلهاش الموضوع ده و الا كنت شلت الماده

تعالو بقى اتفرجو على معمل السيوتكس الى بتوع سنه 2 ارفنا بيه

يخشوا المعمل يعملوا لبوس و يطلعوا و معاهم 5 6 لبوسات و الى كانت معايا فى الاوضه كانت تانيه و التلاجه اصلا مش متحمله اكل اصلا يدووب

تطلع من المعمل فضولى مكان علشان اللبوس

تخش المعمل تعمل كريم تخرج من المعمل فضولى مكان عشان الكريم

طبعا علشان الكريم بتاعها ضحيت بالعيش بتاعى

بعد كده عملتلتنا فازلين خرجت فضو التلاجه

احب اطمنكو ان اخر السنه التلاجه قلبناها صيدليه و احنا بطلنا ناكل و الحمدلله كان كل الى ليا فى التلاجه ازازه ميه

حاجه فله يعنى
و يبقى الوضع الى ما هو عليه و على المتضرر اللجوء للقضاء

0 التعليقات:

إرسال تعليق