الاثنين، 13 سبتمبر 2010

كنت فين يا ابنى و جيلى فى وش الفجر :: كنت فى الدرس يا بابا !!!!!

زماااااااااااااان كان بيتقال على الى بياخد درس ده خايب

دلوقتى تلاقى العيل كده بياخد الدرس و مفتخر اوى انو بياخد درس يعنى اكنو بيقولك انا الاول على المدرسه

لا و الجديد و الموضوه الدروس دلوقتى انواع

درس خصوصى للشرح

درس خصوصى للمسائل

درس خصوصى للمراجعه

و ده النظام بتاع الثانويه العامه

زمان بقى و احنا عيالو كنا فى الثانويه الى كانوا حضرين معايا الموضوع ده

كنا منقولش احنا بناخد درس عند مين علشان مفيش مدرس يعرف اننا بناخد درس عند مدرس تانى غيره

و طبعا لو ليسي ربنا يخليها للشعب مكناش بنحضر خالص انا من سنه 2 اعدادى مرحتش مدرسه الى فى الفاينال رغم انى كنت طالبه فى المدرسه عادى و لا كنت منازل و لا حاجه من الكلام ده علشان كده معشناش طفولتنا


الواحد بقى كان مبيلاحقش على الهوم ووركس

كان كل مدرس يطلب منو هوم وورك غير التانى فى نفس الماده مانت بتاخد 3 دروس فى الماده شيل بقى يا معلم

افتكر اننا كنت بنام 2 ساعه ايام الثانويه العامه من كتر زنقه الدروس

و تبص تلاقى العيل طالع الساعه 3 بليل من الشارع تقولو كنت فين يا ابنى يقولك كنت فى درس !!!!!

يا نهار اسود هو زنقت للدرجه دى

افتكر بقى انا ايام الامتحانات مدرس الفرنسى بتاعتى كانت بتدينى ميعاد الساعه 5 و نص الفجر اه و الله العظيم زى مبقولكو كده بالظبط

يعنى من كتر المواعيد ولا طلبه و ال مدرسين بقوا يناموا

طبعا تخش للمدرس تقولو كذا كذا يقولك روح للسكرتير

يا سلااااااااااااااام حتى المدرسين بقو بسكرتير ليه يعنى امال احنا رايحنلو ليه علشان هو الى يشرح و لا السكرتير هو الى يصحح و لا السكرتير

 
اكتر حاجه تغظنى بقى لما السكرتيره تقف عليكو و تقول محدش يغش من الى جنبو هنا


بقى تشوف حركات العيال القرعه

الى كلنا عارفينها بقى و هنكمل الحلقه الجايه كفايه كده انهارده

و الى ان القاكم بعد غد لكم منى اطيب التحيات

وتمضى الايام ,.....



0 التعليقات:

إرسال تعليق